nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

ماه های اعزام به خدمت سربازی در ارتش

یکی از ارگان هایی که سربازان دوران خدمت سربازی خود را در آن سپری میکنند ارتش میباشد.با توجه به استرس بالایی که مشمولین خدمت سربازی قبل از اعزام به خدمت سربازی دارند به دنبال اطلاع از ماه های اعزام به خدمت سربازی در ارتش و تاریخ دقیق اعزام به خدمت سربازیشان میباشند اما متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات جامع و کامل موفق نمیشوند از ماه های اعزام به خدمت سربازی در ارتش مطلع شوند.ما در این مقاله توضیحاتی در خصوص تاریخ و زمان اعزام به خدمت سربازی خواهیم داد اما در صورتی که مشمولین عزیز هرگونه سوال در خصوص تمامی موارد مربوط به خدمت سربازی داشتند میتوانند با مشاورین متخصص مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس حاصل فرمایند 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 ماه-های-اعزام-به-خدمت-سربازی-در-ارتش

ماه های اعزام به خدمت سربازی در ارتش

 

هرچند دست خود سرباز نیست که ماه اعزام به سربازی اش را انتخاب کند اما با کمی دقت در انتخاب زمان ارسال دفترچه اعزام به خدمت می تواند در یکی از بهترین ماههای خدمت سربازی اعزام شد:

بارها گفته ام و بار دگر می گویم که کل سیستم سربازی چیز مزخرفی است؟ هیچ کس،‌ با قاطعیت می گویم هیچ کس نمی تواند از سیستم فعلی دفاع عقلانی داشته باشد، اما لابد چاره ای جز این هم نیست. یعنی در حال حاضر همین سیستم کج دار و مریض بهتر از هیچی است.

من این حرف را قبول ندارم،‌ حداقل برای دوره آموزشی، گردان های عاشورای بسیج بهترین جایگزین است اما کو گوش شنوا، در این باره مطلبی جداگانه خواهم نوشت اگر خدا خواهد.

آن طور که همه خدمت رفته های که من دیده ام می گویند، و تجربه خودم نیز نشان می دهد، اعزامی های برج ۱۲ ینی اسفند ماه و برج ۶ یعنی شهریور ماه، در بهترین زمان ممکن اعزام شده اند همان طور که اعزامی های برج ۴ یعنی تیرماه و برج ۱۰ یعنی دی ماه نیز بدترین ماههای ممکن اعزام شده اند. اسفند ماه به خاطر تعطیلات زیادش و شهریور را به خاطر معتدل بودن گرما و سرمایش می پسندند. اما اگر ماه رمضان نیز در یکی از این دو ماه باشد،‌ بهترین وضعیت ممکن است. من تجربه این دومی را دارم. یک ماه خوردن و خوابیدن، هر چند داخل پادگان بهتر از شنیدن حرف زور آن اراشد کوته فکر است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اعزام  خدمت سربازی

 

  • تکمیل برگ وضعیت مشمولین، برگه شماره 1.
  • برگ معاینه اولیه و واکسیناسیون مشمولین، برگه شماره 2.
  • اصل و تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمول.
  • اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکس دار مشمول.
  • اصل و تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی که توسط مرجع صادرکننده یا دفتر ثبت اسناد برابر با اصل شده باشد.
  • یک قطعه عکس سیاه و سفید 4*3 تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).
  • مشمولانی که دارای گواهی کسر خدمت جبهه، جانبازی والدین و بسیج می باشند، می بایست گواهی مذکور را با مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ارایه نمایند.

 

نحوه تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت




 کلیه مشمولان می بایست جهت دریافت تسهیلات و خدمات مربوط به تمدید و تعجیل در تاریخ اعزام به دفاتر پلیس +10 ارجاع و درخواستشان را بدون  مراجعه به مراکز وظیفه عمومی  و صرفاً از همان دفاتر پلیس +10 پیگیری نمایند .

زمانیکه مشمولان به دفاتر پلیس +10 مراجعه می نمایند توسط کاربر مربوطه برگه درخواستی در اختیار آنان قرار داده می شود مشمولان پس از تکمیل برگه درخواست آن را تحویل کاربر مربوطه نموده و کاربر نسبت به ثبت درخواست وی در سامانه وظیفه عمومی اقدام می نماید پس از ثبت در خواست رسیدی به مشمول تحویل می شود که به منزله تایید ثبت درخواست وی در سامانه بوده ولیکن به منزله موافقت با در خواست تمدید و یا تعجیل نمی باشد.

در خواست مشمولان پس از ثبت ، از طریق سامانه تحویل کارشناسان و مسئولین مربوطه در معاونت احضار و اعزام می شود که با بررسی لازم از سوابق مشمولان  با در خواست افراد دارای شرایط موافقت می شود و تغییر تاریخ اعزام آنان در سامانه اعمال می گردد.

مشمولان نیز پس از 48 ساعت کاری از ثبت در خواست ، نتیجه مربوطه را از دفاتر پلیس +10 پیگری و در صورتیکه با در خواست شان موافقت شده بود می توانند پرینت برگه آماده به خدمت جدید را در تاریخ اعزام جدید دریافت نمایند .

 

شرایط تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت

 

بنابر اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا مشمولانی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند موعد اعزام به خدمت خود را تمدید کنند. 

1.مشمولان بیمار یا حادثه دیده‌ای که با تایید بهداری نیروی انتظامی استان قادر به اعزام نباشند، موعد اعزام آنان حداکثر به مدت دو ماه تمدید می‌شود. 

2. مشمولان واجد شرایط استخدام در نیروهای مسلح با اعلام کتبی مرکز گزینش و استخدام نیروی مربوطه مبنی بر اتمام مراحل گزینش که موعد اعزام این دسته از مشمولان حداکثر به مدت دو ماه تمدید می‌شود. 

3. مشمولان غیرغائب واجد شرایط ماده 127 آئین‌نامه اجرائی قانون خدمت وظیفه عمومی (دو یا سه برادر همزمان در شرایط اعزام قرار داشته باشند) که در این صورت اعزام یکی از برادران تا خاتمه خدمت برادر دیگر به تاخیر خواهد افتاد. 

4. فوت بستگان درجه یک مشمول ( پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر و فرزند) که در این صورت اعزام مشمول حداکثر به مدت دو ماه از تاریخ فوت بستگان به تاخیر خواهد افتاد. 

5. پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اعلام کتبی دانشگاه مربوطه و به شرط داشتن شرایط ثبت‌نام و عدم ورود به غیبت که در این صورت، موعد اعزام آنها حداکثر به مدت دو ماه تمدید می‌شود. 

6. مشمولان متولد نیمه دوم سال که در سال اعزام قانونی خود قرار داشته باشند و مدرک تحصیلی دیپلم فنی‌ و ‌حرفه‌ای یا کار و دانش یا پیش‌دانشگاهی را بصورت حضوری دریافت کرده باشند(به عنوان مثال مشمولان متولد نیمه دوم سال 1370 که سال اعزام قانونی آنها 1389 است). موعد اعزام این دسته از مشمولان حداکثر به مدت یکسال به تاخیر خواهد افتاد تا امکان شرکت مجدد در آزمون دانشگاه‌ها برای آنان فراهم شود. 

همچنین سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که مشمولانی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند موعد اعزام خود را به جلو بیندازند: 

1. مشمولانی که دارای کسر خدمت بیش از یکسال باشند. 

2. مشمولان غایبی که در دوره‌های اعزام بعدی قرار گرفته‌اند. 

3. با توجه به ظرفیت مراکز آموزش نیروهای مسلح، امکان اعزام مشمول در موعد مورد تقاضا وجود داشته باشد. 


ضوابط تمدید و تعجیل به شرح ذیل است: 

1. مشمولان واجد شرایط برای ارایه درخواست تمدید و تعجیل صرفاً به مراکز وظیفه عمومی شهرستان یا استان محل سکونت خود مراجعه کنند. 

2. مشمولانی که دارای یکی از شرایط تمدید باشند به درخواست آنان حتی در روز اعزام نیز توسط مراکز وظیفه عمومی استان محل سکونت رسیدگی خواهد شد. 

3. مشمولانی که تقاضای تعجیل درموعد اعزام را دارند ‌باید در سال اعزام قرار داشته باشند. 

4. خدمات به مشمولان در زمینه تمدید یا تعجیل صرفاً برای یکبار قابل ارائه خواهد بود. 

5. رسیدگی به درخواست تمدید یا تعجیل صرفاً با حضور شخص مشمول امکان پذیر است.

 

 

 منبع:ماه های اعزام به خدمت سربازی در ارتش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.