nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

نحوه گرفتن کسر خدمت رزمندگان 98

کسری خدمت رزمندگان

 کسری-خدمت-رزمندگان

 

با توجه به قوانین و مقررات مربوط به نظام وظیفه عزیزانی که فرزندان رزمندگان میباشند در صورت داشتن شرایط لازم شامل کسری خدمت و معافیت میشوند.در حال حاضر مهم ترین سوالی که برای مشمولین خدمت سربازی پیش می آید این میباشد که:شرایط گرفتن کسری خدمت رزمندگان چیست؟مدارک لازم جهت گرفتن کسری خدمت ایثارگری چیست ؟میزان کسری خدمت فرزندان رزمنده چقدر میباشد  و ....

که ما در این مقاله یه سری از پاسخ های سوالات شما عزیزان را ذکر خواهیم اما شما عزیزان میتوانند کسب اطلاعات کامل تر و جامع تر در خصوص همه موارد مربوط به کسری خدمت سربازی و .... با مشاورین متخصص سامانه صدای مشاور (مرکز شماوره نظام وظیفه ) تماس حاصل فرمایید

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

شرایط گرفتن کسری خدمت رزمندگان

 

مشمولین خدمت سربازی جهت گرفتن کسری خدمت ایثارگری میباست شرایط لازم را دارا باشند زیرا هر ساله تعداد حداکثر 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد، برابر ضوابط و فرآیند زیر از کسر خدمت بهره‌مند خواهند شد.شرایط لازم جهت گرفتن کسری خدمت ایثارگری عبارت است از:

1- برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، تمام جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای فرزند ذکور خدمت نکرده، اعم از این که در سن مشمولیت باشند یا نباشند در تاریخ و مدت زمانی که به زودی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می‌شود، با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

از آنجایی که ثبت‌نام در مرحله مقدماتی صرفا برای تعیین افراد واجد شرایط و دارای اولویت است، لذا افراد براساس مدارکی که در دست دارند و در صورت فقدان مدارک، براساس خود اظهاری ثبت‌نام کنند. در این مرحله نیاز به مراجعه افراد به سازمان‌های نیروهای مسلح برای اخذ گواهی معتبر یا تأیید مدارک نیست.

2- پس از ثبت‌نام مقدماتی، تعداد حداکثر بیست هزار نفر که دارای بیشترین درصد جانبازی یا بیشترین مدت آزادگی و رزمندگی هستند یا جمع سابقه ایثارگری آنها به بالاترین امتیاز می‌رسد، برای دریافت کسر خدمت به عنوان اولویت تعیین خواهند شد که در این مرحله واجدین شرایط تعیین شده موظف به تهیه مدارک معتبر جانبازی و آزادگی از بنیاد شهید و رزمندگی از سازمان مربوط و ارائه آن به سازمان وظیفه عمومی ناجا برابر فرآیند اعلامی از سوی آن سازمان خواهند بود.

3- اولویت بهره‌مندی از کسر خدمت سربازی برای واجدین شرایطی که بالاترین امتیاز را دارند به ترتیب با کارکنان وظیفه در حال خدمت، مشمولیت وظیفه غیرغایب دارای برگ اعزام هر سال و در صورت تکمیل نشدن بخشی از ظرفیت بیست هزار نفر، با مشمولین دارای معافیت موقت تحصیلی، پزشکی و کفالت خواهد بود.

4- مشمولین غایب یا سربازان فراری در اولویت بهره‌مندی از امتیاز کسر خدمت نیستند.

5- کارکنان وظیفه‌ای که در حال خدمت هستند در صورت بهره‌مندی از کسر خدمت، کارت پایان خدمت دریافت می‌ کنند و آن دسته از مشمولین واجد شرایط که پدر آنها دارای حداقل 24 ماه سابقه رزمندگی یا آزادگی یا حداقل 24 درصد جانبازی بوده یا تجمیع این امتیازات به عدد حداقل 24 برسد اگر چنانچه براساس امتیازات افراد ثبت‌نام کننده در آن سال، به عنوان اولویت برای بهره‌مندی از کسر خدمت تعیین شوند، کارت معافیت دریافت کرده و باید متعهد شوند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای طی آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند. خود را برای طی دوره معرفی کنند.

6- مشمولین متولد 1372 به قبل که قبلا از مقررات کسر خدمت 9روز به ازای هر ماه رزمندگی، آزادگی یا یک درصد جانبازی) برخوردار شده و هنوز خدمت دوره ضرورت خود را به اتمام نرسانده‌اند در صورت قرار گرفتن در شمول این مقررات می‌توانند وضعیت خود را با این مقررات تطبیق و از ضوابط جدید بهره‌مند شوند.


7- آن دسته از ایثارگرانی که براساس مقررات 30 ماه رزمندگی، 25 درصد جانبازی یا 24 ماه آزادگی، یک یا بیش از یک فرزند خود را معاف کرده اند، صرفا در صورت دارا بودن سابقه ایثارگری مازاد بر موارد استفاده شده‌ قبلی می‌توانند در شمول این مقررات قرار گیرند.

8- از تاریخ 18/ 9/ 1396 کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره‌مندی متولدین ماقبل سال 1373 از 9 روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با 1 درصد جانبازی ملغی می‌ شود.

9- درخصوص تبصره 2 ماده 33 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که سقف رزمندگی، آزادگی و جانبازی را برای معافیت فرزندان ایثارگران کاهش داده بود به دلیل اینکه بند «د» ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور (کسر خدمت ایثارگری) برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این ماده حاکم است. لذا این بند در طول برنامه پنج‌ساله ششم قابلیت اجرایی نداشته و بعد از اتمام برنامه توسعه ششم در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

10- سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراهم کردن ساز و کار اجرایی موضوع، نسبت به اطلاع‌رسانی لازم در خصوص فرآیند اجرای کار اقدام خواهد کرد، لذا از مردم محترم تقاضا دارد اقدامات خود را صرفا براساس اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی انجام داده و سوالات و ابهامات خود را نیز از طریق آن سازمان پیگیر باشند.

 

 

مدارک لازم جهت گرفتن کسری خدمت رزمندگان

 

  یکی از اقدامات لازم جهت گرفتن کسری خدمت ایثارگری تهیه مدارک لازم میباشد که متاسفانه بسیاری از مشمولین خدمت سربازی به دنبال اطلاع از مدارک کسری خدمت ایثارگری میباشند ما در این مقاله یه سری از این مدارک لازم را ذکر خواهیم کرد اما مشمولین میتوانند جهت کسب اطلاعات کامل تر با مشاورین متخصص سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایند

 

 

1, تهیه دفترچه راهنمای وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و تکمیل فرم‌های مربوطه

2, تصویر صفحه اول و توضیحات شناسنامه عکس دار مشمول 

3, دو قطعه عکس2*3زمینه روشن رنگی و تمام رخ و مطابق با شئونات سلامی مشمول علاوه بر عکسهای الصاقی به برگه ها

4, کپی کارت ملی

5, کپی گواهی تحصیلی

6, تکمیل برگه واکسیناسیون (موجود در دفترچه راهنما)

7, تصویر از تمام صفحات شناسنامه پدر و تصویرصفحه اول شناسنامه برادر

8, اصل معرفی نامه از سازمان مربوطه(جدول بندی شده ممهور به عکس و امضاءمعتبر )

9, گواهی ابطال فرد قبلی

10, برگ تکمیل شده وضعیت مشمولان متقاضی مواردخاص (برگ شماره 2 دفترچه راهنما)

11, تکمیل برگه شماره 8 دفترچه راهنما

12, تعیین آخرین وضعیت برادر(برادران) مشمول که سن 18سال یا بالاتر می باشد(ارایه کارت پایان خدمت یا معافیت یا گواهی اشتغال به تحصیل)

13, پرداخت قبوض بر اساس دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی.

توجه: در صورتی که در دفتر مورد مراجعه، دستگاه کارتخوان (POS) وجود داشته باشد بدون نیاز به واریز این مبلغ از طریق بانک، می‌توان از کارت‌های بانکی استفاده نمود.

 

 

میزان کسری کسری خدمت رزمندگان

 

 

 سامانه صدای مشاور با مشاورین متخصص خود ارائه دهنده بهترین راهکارها جهت گرفتن کسری خدمت سربازی میباشد

میزان کسر خدمت به توسط جبهه پدر حداکثر 8 ماه بوده که عبارت است از:

1)تا 10 درصد 2 ماه کسرخدمت 
2)11تا15 درصد 4 ماه کسرخدمت
3)16 تا20 درصد 5 ماه کسرخدمت
4)21 تا 24 درصد 8 ماه کسرخدمت

حداکثر میزان کسرخدمت مربوط به سابقه حضور در جبهه 9ماه بوده که محاسبه آن شرح ذیل می باشد:

1)6 تا 8 ماه سابقه جبههه 2 ماه کسرخدمت
2)9تا 11 ماه سابقه جبههه 3 ماه کسرخدمت
3)12تا14ماه سابقه جبههه 4 ماه کسرخدمت
4)15تا 17ماه 5 ماه کسرخدمت
5)18تا20 ماه 6ماه ماه کسرخدمت
6)23 ماه 7 ماه کسرخدمت
7)24تا26ماه 8 ماه کسرخدمت
8)27تا29 ماه 9 ماه کسرخدمت


لازم است بدانید ، آزادگانی که مدت اسارت آنان کمتر از 24 ماه باشد به ازای یکسال ، 6 ماه کسرخدمت به فرزند آنان تعلق می گیرد و درصورتیکه مدت اسارت کمتر از یکسال باشد ، شامل مقررات کسرخدمت نخواهد بود 

 

   منبع:کسری خدمت رزمندگان






 کسری سربازی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.