nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

معافیت از خدمت مددجویان کمیته امداد 97

شرایط معافیت مددجویان خدمت سربازی در سال 97 اعلام شد.تمامی مشمولان نظام وظیفه عمومی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی باشند، به عنوان کسانی که می توانند از ماده 44 مددجویان استفاده نمایند، به حساب می آیند. معافیت مددجویان 97 بدین معناست که فرزندان ذکور والدینی که معلول هستند یا خواهر و برادر معلول دارند یا اینکه همسر معلول دارند، می توانند معاف شوند. معافیت حق کسانی است که شرایط معافیت مددجویان را دارند و باید از این فرصت استفاده کنند.برای اینکه با قانون نظام وظیفه مربوط به مددجویان و شرایط معافیت مددجویان و تعریف مددجویان آشنا شوید، ادامه مطالب را دنبال کنید.

شرایط-معافیت-از-خدمت-مددجویان-کمیته-امداد

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

شرایط معافیت مددجویان خدمت سربازی در سال 97

 

علی کریمی‌اصل گفت: ۳۹۰ نفر از فرزندان مددجو در سال ۹۶ از خدمت سربازی معاف و ۳۵ نفر به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت خود منتقل شدند.


علی کریمی‌اصل معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با اشاره به تسهیلات خدمت نظام وظیفه به فرزندان مددجو اظهار کرد: طرح معافیت فرزندان ذکور مددجو از خدمت سربازی بر اساس ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی به تصویب رسیده است و از دهه ۷۰ تاکنون در استان تهران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد به جامعه هدف خود، پیگیری معافیت سربازی فرزندان مددجو است، گفت: علاوه بر معافیت از خدمت سربازی، انتقال به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت سرباز از دیگر خدمات کمیته امداد به خانوارهای تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه معافیت خدمت سربازی تنها شامل یک نفر از فرزندان ذکور خانواده‌ها می‌شود، تاکید کرد: این معافیت به یکی از فرزندان زنان سرپرست خانواده که بر اثر فوت همسر و یا طلاق سرپرست خانواده شده‌اند، تعلق خواهد گرفت.

کریمی‌اصل، خاطرنشان کرد: برای دریافت این معافیت باید از زمان طلاق مادر ۳ سال گذشته باشد و همچنین به مدت ۲ سال از خدمات کمیته امداد بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس قانون یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و همچنین تنها فرزند پسر خانوارهایی که دارای سه خواهر باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران هدف از این طرح را توانمندسازی و کاهش مشکلات خانوارهای تحت حمایت برشمرد و گفت: صلاحیت کسانی که خواهان استفاده از این طرح هستند توسط مددکار تایید می‌شود و اگر فرد معاف شده در حل مشکلات خانواده کمکی نکند و فعالیتی نداشته باشد، سازمان نظام وظیفه می‌تواند کارت معافیت وی را باطل کند.

کریمی‌اصل تاکید کرد: فرزندان خانوارهای تحت حمایت پس از معافیت می‌توانند به واحد اشتغال و خودکفایی این نهاد مراجعه و با استفاده از آموزش، تسهیلات اشتغال‌زایی و با معرفی به کاریابی‌ها شغل مورد علاقه خود را دنبال کنند و مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۹۰ نفر از فرزندان مددجو در سال ۹۶ از خدمت سربازی معاف شدند، یادآور شد: ۳۵ نفر نیز به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت خود منتقل شدند.

معافیت مددجویان خدمت سربازی در سال 97 شامل چه کسانی میشود؟

 

یکی از پسران مادران فاقد همسر که توسط کمیته امداد امام خمینی یا مراکز بهزیستی حمایت می شوند، مشمول معافیت مددجویان می شوند.

مشمولانی که تک پسر خانواده هستند و سه خواهر دارند، نکته ی مورد توجه در این مورد این است که یکی از والدین فرد مشمول باید از طرف کمیته امداد یا سازمان بهزیستی مورد حمایت باشد.

مشمولان دارای همسر معلول ابتدا از معافیت موقت 5 ساله و در صورت استمرار ازدواج کارت معافیت دائم دریافت می کند و اگر هم همسر وی فوت نماید در صدور کارت معافیت او مشکی ایجاد نخواهد شد.

تک پسران خانواده های دارای 3 دختر:

این افراد باید تنها پسر خانواده و دارای سه خواهر باشند. از دیگر ملاک های معافیت این افراد این است که پدر یا مادر آن ها تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی باشند.

فقط مشمولان دیگری با شرایطی متفاوت از موارد گفته شده می توانند از ماده 44 قانون نظام وظیفه عمومی استفاده کنند و معافیت مددجویان بگیرید.

مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان های بهزیستی قرار دارند، اگر دارای فرزند پسر باشند، از خدمت سربازی معاف می شوند. در واقع این مشمولان می توانند بر طبق قانون مددجویان معاف شوند. مادری که فاقد همسر است یا همسر او فوت کرده است، یکی از فرزندان پسر او از سربازی معاف می شود. مادر این مشمول باید از طریق کمیته امداد یا بهزیستی تحت حمایت باشد. معافیت پسر مددجویان ضوابط مربوط به خود را داراست.

 

شرایط معافیت مددجویان کمیته امداد در سال 97


معافیت از خدمت سربازی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد برای خانواده هایی که پدر فوت کرده است، والدین از هم طلاق گرفته اند و دختران دارای یک برادر امکان پذیر است. شرایط معافیت مددجویان کمیته امداد با توجه به این سه شرط مورد ارزیابی قرار می گیرد که با هدف ایجاد بستر اشتغال برای مددجویان و برگرداندن استقلال اقتصادی به زندگی آنان است. احتمال دارد مشمول معافیت مددجویان کمیته امداد باشید. اما از این امر با خبر نباشید یا اطلاعات ناقص در این زمینه شما را سردرگم کرده باشد. برای همین جهت بهره مندی از معافیت مددجویان کمیته امداد با مشاوران متخصص مرکز تماس بگیرید.برادر ناتنی می تواند از قانون معافیت سه خوهر استفاده کند.


قانون معافیت مددجویان یا معافیت های مددجویان شرایط خاص خود را دارد و برای خانواده های با شرایط خاص است. قانون معافیت مددجویان کمیته و بهزیستی برای تک پسران خانواده های دارای سه دختر و بیشتر این است که فرد مشمول از سربازی غیب نداشته باشد. قانون معافیت ممدجویان دارای مادران مجرد این است که همسر وی یا فوت کرده باشد یا اینکه طلاق گرفته باشد. در واقع قانون معافیت مددجویان ضوابط و معیارهای معافیت افرادی را شامل می شود که شرایط حضوری در دوره ی سربازی را ندارند، باید معاف شوند.

 

 منبع:شرایط معافیت از خدمت مددجویان کمیته امداد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.