nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

nezamevazife

مشاوره نظام وظیفه

چگونه کار با سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه در سال 98

از دیگر سوالات متداول مشمولین خدمت سربازی در خصوص چگونه کار با سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه میباشد.گاهی مشمولین عزیز زمانی که به سازمان وظیفه عموم ناجا مراجعه میکنند و یا وارد سایت www.vazifeh.police.ir میشوند به دلیل نداشتن  اطلاعات جامع و کامل در خصوص چگونگی ثبت در خواست خود در مورد تمامی موارد مربوط به خدمت سربازی از قبیل نحوه اعزام شدن به خدمت نحوه ارسال دفترچه  و نحوه تعویض کارت پایان خدمت و اطلاع از وضعیت نظام وظیفه و ......دچار ابهاماتی مشوند که این مورد باعث نگرانی این عزیزان میشود.اما جای نگرانی نیست شما عزیزان میتواند با مراجعه به سایت www.nezamevzife.com و یا با تماس با مشاورین متخصص مرکز مشاوره نظام وظیفه پاسخ سوالات خود را بیابید و ابهامات خود را رفع کنید.

ما در این مقاله توضیحی در خصوص مواردی چون:

1)نحوه کار با سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه

2)نحوه اطلاع از وضعیت نظام وظیفه

خواهیم داد.اگر مشمواین عزیز سوالات دیگری در خصوص خدمت سربازی داشتند میتوانند با تماس با مرکز مشاوره نظام وظیفه و با کمک مشاورین متخصص و مجرب مرکز مشاوره نظام وظیفه پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنند

 

 -------- 

 

 " (مرکز مشاوره نظام وظیفه )" 

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611  

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید 

تماس از 8 صبح تا 12 شب 

حتی ایام تعطیل

 

--------

چگونه با سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه کار کنیم؟

 

اولین اقدام مشمولین خدمت سربازی مراجعه به پلیس+10 و اقدام به ثبت مشخصاتمیباشد . مثلا اگر دانشجو بوده اید بایدد برگه فراغت از تحصیل خود را با خود ببرید تا آخرین وضعیت تحصیلی شما در سیستم نظام وظیفه ثبت گردد. پس از خرید دفترچه خدمت سربازی و ثبت مشخصات شما در سیستم ، برگه ای تحت عنوان برگه سبز خدمت به شما تحویل می شود که در آن تاریخ اعزام شما مشخص شده است. همچنین شما باید یک کد به نام کد سخا را از مسئول پلیس +10 بگیرید تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنید.

 همانطور که ذکر شد در اولین اقدام پس از ثبت اطلاعات شما ، تاریخ اعزامی برایتان تعیین می شود که شما می توانید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تاریخ اقدام کنید. این موضوع از طریق پلیس+10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه قابل انجام شد. به این صورت که شما دلیل تمدید یا تعجیلل خدمت خود را به همراه تاریخ اعزام درخواستی تا مشخص می کنید. در چند روز آینده نیز پاسخ درخواست خود را می توانید پیگیری کنید. لازم بهه ذکر است که اعزام سربازان فوق دیپلم به بالا در یکم ماه های زوج و سایر سربازان نوزدهم هر ماه است.

همانطور که گفته شد شما باید کد سخا مربوط به خود را که یک کد 5 رقمی است از پلیس+10 دریافت کنید. حال می توانید با مراحعه به سایت http://www.evazifeh.police.ir و وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود وارد پنل کاربری خود شوید:

در پنل کاربری خود می توانید آخرین وضعیت اعزام خود را از منوی سمت راست و گزینه اعزام پیگیری کنید. در چند روز آینده محل خدمت آموزشی شما در این قسمت مشخص می شود. همچنین آخرین وضعیت تحصیلی ثبت شده شما در سازمان نظام وظیفه نیز در این سیستم قابلل مشاهده است.
 علاوه بر موارد بالا ، در صورتی که امریه سازمان خاصی را گرفته اید درخواست تان در قسمت امریه قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه-با-سامانه-خدمات-الکترونیکی-نظام-وظیفه-کار-کنیم؟ 

نحوه اطلاع از وضعیت نظام وظیفه

 

 متداول ترین سوالات مشمولین خدمت سربازی در خصوص وضعیت نظام وظیفه میباشد.در واقع همه مشمولین خدمت سربازی به دنبال این میباشند که بدانند در چه وضعیتی قرار دارند به طور مثال برخی که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی میباشند میخواهند بدانند چند ماه دوران خدمت سربازی گذرانده اند و یا چند ماه از دوران خدمت سربازی خود باقی مانده است و نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی از طریق کد سخا به چه صورت میباشد.ما در این مقاله دو روش را در خصوص اطلاع از وضعیت نظام وظیفه معرفی میکنیم:

1)نحوه اطلاع از وضعیت نظام وظیفه با کد ملی

شما می توانید درخواست تمدید یا تعجیل خدمت خود را از طریق یک سامانه دیگر به صورت اینترنتی ثبت کنید. برای انجام این کار وارد سایت زیر شوید:
http://evazifeh.epolice.ir

در این سایت با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود می توانید وارد پنل خود شده و یکی از سه درخواست زیر را ثبت کنید:
1،    درخواست خروج از کشور: اگر قصد خروج از کشور را دارید باید از این قسمت اقدام کنید.
2،    درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت: اگر می خواهید تاریخ اعزام خود را 2 ماه جلو یا عقب بیندازید می توانید درخواست خود را از این طریقق ثبت کنید و در روزهای بعد آن را پیگیری کنید.
3،    درخواست ارسال مجدد کارت: در صورتی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اید در این قسمت می توانید درخواست صدور کارت جدید خود راا ثبت کنید.
همه درخواست هایی که در سامانه ثبت می کنید را می توانید از طریق پلیس+10 نیز ثبت کنید اما از طریق سامانه سخا ، خودتان به راحتیی  می توانید درخواست هایتان را ثبت و پیگیری کنید.


2)نحوه اطلاع از وضعیت نظام وظیفه با ارسال پیام کوتاه

 جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نحوه استفاده از سامانه پیامکی این سازمان را تشریح کرد.

سردار ابراهیم کریمی گفت: در راستای کاهش مراجعات حضوری شهروندان به سازمان وظیفه عمومی و همچنین افزایش سطح کیفیت ارائه خدمات سامانه پیامکی سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره 110206010 از چندی پیش راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه امکان دسترسی به انواع خدمات سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارسال پیامک‌ فراهم خواهد بود، افزود: برای بهره‌مندی از این خدمات مشمولان می‌بایست تنها یک کد که به آن کد سخا گفته می‌شود را با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: بر این اساس مشمولان باید برای طرح پرسش خود علامت سوال(؟) را به شماره سامانه پیامک فرستاده و پس از آن برای اطلاع از آخرین وضعیت مشمولی خود عدد 1 را به همراه کد سخا و کد ملی به این سامانه ارسال کنند.

کریمی افزود: برای اطلاع به رسیدگی به پرونده را باید عدد 2 را به همراه کد سخا و کد ملی به سامانه کد 110206010 ارسال کرد و برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به تعویض کار نیز باید عدد 3‌، کد سخا و کد ملی به این سامانه فرستاده شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک خدمات غیرحضوری این سازمان برای ارائه به مشمولان ارتقاء یابد.

 منبع:چگونه با سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه کار کنیم؟





 کسری سربازی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.